w moim magicznym domu...tutaj kuchnia, dobra kuchnia...zainteresowanych rękodziełem zapraszam na drugi blog 6nieborobotki.blogspot.com ... podoba Ci się u mnie? chcesz o coś zapytać? napisz asakuc@interia.pl

sałatki i przekąski

sobota, 29 kwietnia 2017

Bardzo lubię takie jaja "na kwaśno".

Wyglądają bardzo efektownie, mają ciekawy smak.

Przygotowuję marynowane jaja nie tylko na Wielkanoc, ale i na różne imprezki czy rodzinne spotkania. 

Pokazywałam już jaja w occie balsamicznym oraz jaja w buraczkach.

Tym razem skorzystałam z przepisu na jaja marynowane z czosnkiem. Część octu zastąpiłam octem balsamicznym, dzięki czemu moje jaja mają fajny beżowy kolorek - wyglądają, jakby nie były obrane ze skorupek.

Takie jaja świetnie smakują z różnymi sosami, w sałatkach, na kanapkach, a nawet w towarzystwie mięs z grilla. 

marynowane z czosnkiem 

składniki:

10 jaj

1 cebula

10 ząbków czosnku

zalewa:

1 szkl wody

1/2 szkl octu

1/2 szkl octu balsamicznego

1 łyżeczka soli

3/4 szkl cukru

po kilka kulek ziela angielskiego i pieprzu

3 liście laurowe

 

Jaja ugotować na twardo, obrać ze skorupek. ułożyć s słoju.

Cebulę i czosnek obrać. Cebulę pokroić w krążki.

Składniki zalewy włożyć do rondla, wymieszać, doprowadzić do wrzenia.

Zdjąć z ognia, wrzucić cebulę i czosnek, przykryć, odstawić na 15 minut.

Wciąż ciepłą zalewę wlać do jaj, przyłożyć pokrywką, odstawić do wystudzenia. Gdy całość wystygnie zamknąć słój, marynować min 4 dni. 

brązowe 

czwartek, 06 kwietnia 2017

Kolejna pyszna sałatka z makaronem i kurczakiem - takie najchętniej zjada moja córka:)

Ta, z dodatkiem sałaty lodowej, świeżego ogórka i ananasa, jest chrupiąca, lekka i smaczna.

Bardzo polecam.

z ananasem i sałata 

składniki:

główka sałaty lodowej

szklanka makaronu świderki

podwójna pierś kurczaka

puszka kukurydzy 

5 plastrów ananasa z puszki

ogórek 

sos:

2 łyżki majonezu

3 łyżki jogurtu greckiego

łyżka soku z cytryny

sól, pieprz do smaku

 

Składniki sosu wymieszać, odłożyć do lodówki. 

 

Pierś kurczaka ugotować w lekko osolonej wodzie. Wystudzić, pokroić w kostkę.

Makaron ugotować wg przepisu na opakowaniu uważając, żeby się nie rozgotował.

Kukurydzę osączyć.

Ogórek obrać, pokroić w kostkę.

Ananasy osączyć, pokroić w kawałki. 

Sałatę pokroić w piórka. 

 

Składniki sałatki wymieszać wraz z sosem. Odłożyć na ok 15 minut do lodówki.

z sałatą lodową

środa, 01 marca 2017

Żeby nie było, od razu się przyznam - nie jadam ryb :(

Ze śledziem źle czuję się przy jednym stole nawet...od zawsze tak mam, nie jestem z tego dumna, ale nie umiem tego przezwyciężyć!

Ale moi bliscy śledzie lubią i dla nich właśnie, specjalnie na dziś przygotowałam śledzie pod pierzynką - oryginalną, znaną i lubianą sałatkę!

W sieci wiele na nią przepisów, różne sposoby przygotowania i różne proporcje; ja skorzystałam z podpowiedzi koleżanki. 

Zdaniem autorki przepisu zamiast gotowanych buraczków ćwikłowych warto wykorzystać wiórki ze słoika,  ten sposób jest znacznie szybszy i z korzyścią dla smaku sałatki. Taka właśnie jest moja wersja, oczywiście można zamiast tego tradycyjnie ugotować i zetrzeć na tarce ok 4 niewielkich buraków. 

z buraczkami konserwowymi 

składniki:

5 filetów śledziowych

cebula

5 ziemniaków

4 ogórki kiszone

słoiczek marynowanych buraczków

5 jajek

ok 150 g sera żółtego

ponadto:

2 łyżki musztardy

2 łyżki oliwy

łyżka soku z cytryny

sos:

5 łyżek jogurtu greckiego

3 łyżki majonezu

łyżka musztardy

łyżka soku z cytryny

łyżka oliwy

szczypta pieprzu

 

Składniki sosu wymieszać, odstawić w chłodne miejsce.

 

Śledzie wypłukać, zalać zimną wodą, odstawić na godzinę. Osączyć, pokroić w kostkę.

Dodać pokrojoną w kostkę cebulę, musztardę, sok z cytryny i oliwę, wymieszać, włożyć na dno salaterki.

 

Ziemniaki ugotować w mundurkach, wystudzić, obrać, pokroić w kostkę. Wyłożyć na śledzie.

 

Ogórki pokroić w kostkę, wyłożyć na ziemniaki. Na wierzch wylać połowę sosu.

 

Buraczki osączyć na sicie z zalewy. Wyłożyć na sałatkę, na nie resztę sosu.

 

Następnie pokrojone w kostkę jajka a na wierzch starty na tarce ser. 

 

Sałatkę odstawić na minimum godzinę do lodówki.

z marynowanymi buraczkami

   Jedzmy ryby! 

 

środa, 22 lutego 2017

Dziś proponuję sałatkę; kolorową, smaczną i pożywną!

Z sosem czosnkowo-ziołowym na bazie oliwy, o wyrazistym smaku i aromacie. 

Idealną na domową kolację jak i imprezę w szerszym gronie.

Podczas przygotowania sosu należy pamiętać, żeby ostrożnie dosypywać soli, bowiem zarówno feta, jak i chorizo są dość słone. 

z sosem czosnkowym 

składniki:

brokuł

puszka czerwonej fasoli

2 pomidory

150 g sera feta

200 g kiełbasy chorizo

pęczek szczypiorku

sos:

1/3 szkl oliwy

3 łyżki wody

łyżka soku z cytryny

2 ząbki czosnku

łyżeczka miodu

łyżeczka ulubionych ziół (np toskańskie)

sól, pieprz do smaku

 

 

Czosnek przecisnąć przez praskę, wymieszać z pozostałymi składnikami sosu, odstawić na ok 20 minut. 

 

Brokuł podzielić na różyczki, wrzucić na lekko osolony wrzątek, ugotować na półmiękko.

Kiełbasę pokroić w plasterki, wrzucić na suchą patelnię, wysmażyć aż staną się chrupiące.

Fasolę osączyć.

Pomidory pokroić na cząstki. 

Ser pokroić w kostkę.

Szczypiorek posiekać.

 

Składniki sałatki wrzucić do salaterki, polać sosem, wierzch posypać szczypiorkiem. 

z sosem czosnkowym

   Nasiona roślin strączkowych na talerzu

poniedziałek, 13 lutego 2017

Mój kolejny pomysł na wykorzystanie mięsa z rosołu:)

Pasta kanapkowa, która z pewnością wzbogaci i urozmaici codzienny jadłospis.

Łatwa do przygotowania, pyszna.

z mięsem z rosołu 

składniki:

ok 300 g mięsa z rosołu

3 jaja na twardo

garść czarnych oliwek

cebula

sól, pieprz do smaku

2 łyżki jogurtu greckiego

duża łyżka majonezu

 

Oddzielone od kości mięso drobniutko pokroić.

Jaja zetrzeć na tarce o grubych oczkach.

Cebulę i oliwki pokroić w kosteczkę.

Składniki pasty wymieszać, dodać jogurt i majonez, przyprawić do smaku.

Odłożyć na ok 30 minut, żeby smaki się "przegryzły".

Świetnie smakuje ze świeżym pieczywem. 

z mięsem z rosłu

niedziela, 08 stycznia 2017

Kolejna wersja sałatki z makaronem i kurczakiem - takie najchętniej jada moja Córcia:)

Tym razem wybrałyśmy makaron czekoladowy, który prócz fajnej barwy ma również ciekawy smaki i świetnie komponuje się w daniach wytrawnych. Sałatka jednak świetnie smakuje również ze zwykłym, grubym makaronem. 

Dodałyśmy gotowane mięso kurczaka, kukurydzę konserwową oraz cząstki świeżej pomarańczy.

Do tego przewrotnie mocno czosnkowy sos i świeże listki pikantnej rukoli; wyszło bardzo fajnie.

Sos, jak i gotowa sałatka wymaga trochę czasu, żeby się "przegryźć".

z sosem czosnkowym 

składniki:

sos:

1/2 szkl jogurtu greckiego

2 łyżki majonezu

łyżka oliwy

łyżka soku z cytryny

łyżeczka miodu

2 ząbki czosnku

sól, pieprz do smaku

sałatka:

1,5 szkl grubego makaronu

podwójna pierś kurczaka

puszka kukurydzy

2 pomarańcze

kilka listków rukoli

 

Czosnek przecisnąć przez praskę, rozetrzeć z miodem, dodać pozostałe składniki sosu, wymieszać, odstawić na pół godziny do lodówki. 

 

Pierś kurczaka ugotować w lekko osolonej wodzie. Pokroić w kostkę.

Makaron ugotować al'dente, odcedzić, przelać zimną wodą.

Kukurydze osączyć z zalewy.

Pomarańcze obrać, podzielić na cząstki a następnie pokroić w kawałki. 

Składniki sałatki wymieszać, połączyć z sosem, odstawić na min godzinę do lodówki. 

Przed podaniem dodać listki rukoli. 

z sosem czosnkowym

sobota, 31 grudnia 2016

Ponoć najlepsze są na placu Pigalle ;)

Zuzanna lubi je tylko jesienią, a ja? Ja raczej wcale:x

Niemniej nie mogłam nie spróbować! Dotąd kasztanów nie jadłam wcale, zakupiłam więc nieco i wreszcie mam.

Skorzystałam z przepisu Doroty i przygotowałam pieczone kasztany, które choć ani mnie ani mojej Córce nie wydały się szczególnie pyszne, z pewnością są daniem wykwintnym i ciekawym, np na sylwestrowy stół.

Wspomnieć należy, że zjadamy tylko ładny, żółty miąższ, wśród tych, które kupiłam sporo było niestety takich, które choć z wierzchu ładne i pozornie zdrowe, w środku były brzydkie, twarde, ciemnobure, wstrętne...

 ciepła przekąska

składniki:

kasztany jadalne

sól

 

Kasztany od wypukłej strony ponacinać ostrym nożem an krzyż.

Wrzucić do garnka, zalać wodą tak, by je przykryła, lekko osolić.

Podgrzewać na niewielkim ogniu do chwili aż woda zacznie wrzeć.

Gorące odcedzić, przesypać na blaszkę do pieczenia, wstawić do rozgrzanego do 200 stopni piekarnika. Piec ok 20 minut, aż nabiorą złocistego koloru.

Najlepiej obierają się i smakują na gorąco:)

 przekąska

wtorek, 13 grudnia 2016

Zimą repertuar surówek i sałatek jest dość ograniczony. Chcąc jeść smacznie i zdrowo szukam nowych pomysłów i inspiracji.

Przeglądając cytowaną tu już wcześniej książeczkę " Surówki i sałatki. Na każdą okazję. 150 znakomitych przepisów", wyd. SBM.pl trafiłam na ten przepis i, że akurat składniki proste i dostępne, postanowiłam spróbować. Trochę, po swojemu zmieniłam składniki sosu.

Surówkę podałam do obiadu, z ziemniakami i sztuką mięsa, komponowała się znakomicie; lekko kwaśna, dość pikantna -  tak, jak lubię:)

Stopień "ostrości" można regulować dodając mniej lub bardziej pikantną musztardę.

z musztardą

składniki:

1 por

1 kwaśne jabłko

2 ogórki kiszone

1/2 łyżeczki soli

1/2 łyżeczki cukru

sos:

2 łyżki ostrej musztardy

1 łyżka jogurtu greckiego

2 łyżki oliwy

 

 

Por pokroić w półkrążki, zasypać solą i cukrem, wymieszać, odstawić na 30 minut.

 

Składniki sosu wymieszać, odstawić w chłodne miejsce.

 

Jabłko umyć, wyciąć gniazdo nasienne, wraz ze skórką zetrzeć na tarce o dużych oczkach. 

Na tej samej tarce zetrzeć również ogórki.

 

Por odcisnąć, wymieszać z ogórkami i jabłkiem oraz sosem.

Przed podaniem schłodzić.

z musztardą 

środa, 23 listopada 2016

Wiadomo, że o tej porze roku trudno o świeże, chrupiące i smaczne warzywa. 

Mam jedną dziwną zasadę; w sklepach i na straganach wącham warzywa, nie będę kryć - głównie pomidory...nie wiem, czy macie pojęcie, jak trudno znaleźć pomidory pachnące pomidorami!

Czasem (hmm, rzadko) zdarza się znaleźć właśnie takie warzywa, pachnące świeżością i latem, kupuję wówczas większą ilość i zjadamy ze smakiem, w różnej postaci, byle prędko; bo zwykle takie właśnie warzywka psują się dość szybko, w przeciwieństwie do pięknych, błyszczących i "plastikowych", które mogą tygodniami leżeć w lodówce.

Dziś chciałam zaprezentować sałatkę z kurczakiem i makaronem, z dodatkiem świeżych warzyw - będzie ona tym smaczniejsza, im lepsze warzywa uda nam się znaleźć!

z makaronem i kurczakiem

składniki:

200 g dowolnego makaronu

pojedyncza pierś kurczaka

ogórek zielony

2-3 pomidory

czerwona papryka

puszka kukurydzy

1/2 pęczka koperku

sól, pieprz do smaku

łyżka soku z cytryny

łyżka majonezu

2 łyżki jogurtu greckiego

 

Makaron ugotować al'dente w lekko osolonej wodzie.

Pierś kurczaka również ugotować w lekko osolonej wodzie. Po wystudzeniu pokroić w kostkę.

Świeże warzywa umyć, ogórek brać, z papryki usunąć gniazdo nasienne, wszystkie pokroić w niedużą kostkę. Skropić sokiem z cytryny.

Kukurydzę osączyć.

Koperek drobno posiekać.

Wszystkie składniki sałatki wymieszać, doprawić do  smaku, dodać majonez i jogurt.

Schłodzić przed podaniem. 

z kurczakiem i makaronem

 

wtorek, 15 listopada 2016

Tę sałatkę wymyśliła, przygotowała i niemal w całości zjadła (no, oczywiście nie na raz:D) moja Córka!

Połączyła w niej smaki, które lubi najbardziej: makaron i kurczaka.

Sałatka jest prosta, sycąca i bardzo smaczna.

z majonezem

składniki:

200 g grubego makaronu (u mnie trojkolorowe świderki)

ok 200 g gotowanego mięsa kurczaka

3 ogórki konserwowe

puszka kukurydzy

mała cebula

jabłko

kilka kropli soku z cytryny

sól, pieprz do smaku

2 łyżki jogurtu naturalnego

łyżka majonezu

 

 

Makaron ugotować al'dente w lekko osolonej wodzie, odcedzić, przelać zimną wodą, wystudzić. 

Mięso pokroić w kostkę, podobnie ogórki i cebulę.

Jabłko umyć, nie obierać, wydrążyć gniazdo nasienne, również pokroić w kostkę, skropić sokiem z cytryny.

Kukurydzę osączyć.

Składniki sałatki wymieszać, dodać majonez i jogurt oraz przyprawy do smaku.

Wymieszać. 

z majonezem

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 13
Odszukaj.com - przepisy kulinarne Durszlak.pl Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów Top Blogi Akcja: Nie kradnij zdjêæ!
zBLOGowani.pl
Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów